אם אתם חדשים בנושא הseo בטח שמעתם כבר כמה פעמים את הביטוי "מילת מפתח", אז מה זה בכלל מילת מפתח?
מילת מפתח היא בעצם ביטוי שאתה מעוניין שהאתר שלך יתחרה עליו בתוצאות גוגל.
מילת מפתח יכולה להיות מילה אחת והיא יכולה להיות שילוב של כמה מילים.
אם אתה הולך להתחרות על מילת מפתח בודדה כדאי שתזהר, כי אתה תחתוך לך יותר מ90 אחוז מהעבודה שמנוע החיפוש יכול להביא לך מכיוון שמילות מפתח בודדות הן נורא תחרותיות וקשות לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.
אלו הן סוגי מילות המפתח הקיימות :
ביטוי זנב קצר- ביטוי בעל מילה או שניים, "קידום אתרים".
ביטוי זנב ארוך- ביטוי עם 3 מילים או יותר. "קידום אתרים בצפון".
ביטויי ניווט- ביטויי מפתח שנועדו לנווט למותג מסוים. כגון: פייסבוק, יוטיוב וג'ימייל.
ביטויים אינפורמטיבים - ביטויים שמתחילים במילות שאלה על מנת להגדיל את הידע בנושא מסוים. כגון: "איך משכירים סרטים באינטרנט"
ביטויי הנעה לפעולה: ביטויים שמוכנסים על ידי לקוחות שמעוננים לעשות פעולה שיווקית. כגון: להשכיר סרט עכשיו.
ברוב המקרים ביטויי ניווט וביטויי זנב קצר הם קשים להתחרות עליהם ולא שווים זמן ומאמץ. למרות התנועה הגבוהה שלהם הם לא יובילו לשום ליד, לעומת זאת שאר הביטויים (זנב ארוך, אינפורמטיבים והנעה לפעולה) הם ביטויים טובים לכל פרויקט seo.
איך למצוא את מילות המפתח הנכונות?
יש הרבה שיטות למצוא את מילות המפתח הנכונות שיביאו לאתר שלך תנועה, אך לפני כל זה חשוב לשבת ולחשוב אילו מילים רלוונטיות עבור האתר שלך. (חשוב לציין שהרלוונטיות הוא גורם חשוב מאוד באלגוריתם לדירוג גבוה של האתר), אם תבזבז זמן על הוספת מילים לא רלוונטיות לאתר זה לא יועיל לך ביצירת קהל חדש.
לדוגמא, אם אתה למשל מוכר בגדי מותגים דוגמה טובה למילות מפתח :
קנו בגדי מותגים
קנו בגדי מותגים ברשת
חנות בגדי מותגים
מילות מפתח לא רלוונטיות הן:
תמונות בגדי מותגים
איך להכין בעצמך בגדי מותגים
אפשר לראות איך הדוגמא הראשונה יותר רלוונטית לקהל יעד של אנשים שאוהבים בגדי מותגים ומעוניינים לבצע פעולה והדוגמא השנייה אומנם רלוונטית איך היא לא תביא שום לקוח.
תמיד תנסו לשלב קומבינציות של מילות מפתח זה תמיד יכול לעזור והתחרות על הקומבינציות הללו הרבה יותר נמוכה מביטויי זנב ארוך רגילים, תמיד תפעילו את היצירתיות שבכם ותנסו להיכנס לראש של גולש , כל גולש הוא לקוח פוטנציאלי.